35. medobčinski Otroški parlament: Mladi želijo bolj prilagojene učne programe in več praktičnega učenja
Written by Karolina Destovnik on 7. marca, 2025
V četrtek dopoldne je v dvorani Centra Nova potekal 35. medobčinski Otroški parlament za Šaleško dolino, na katerem so mladi parlamentarci iz devetih osnovnih šol iz Velenja, Šoštanja in Šmartnega ob Paki razpravljali o šolskem sistemu. Tematiko parlamenta so njihovi vrstniki izbrali na lanskem nacionalnem Otroškem parlamentu med več predlaganimi vsebinami.
Večino osnovnih šol je zastopalo po osem predstavnikov, skupno pa je aktivno sodelovalo 65 mladih parlamentarcev. Otroški parlamenti so namenjeni mladim – da lahko izrazijo svoja mnenja, delijo ideje in podajo predloge za izboljšave. Starejši jim pri tem prisluhnejo, da bi jim lahko tako na lokalni kot nacionalni ravni pomagali pri uresničevanju njihovih pobud in predlogov.
Razprava je najprej potekala v štirih delovnih skupinah, kjer so mladi oblikovali predloge in sklepe. Vodile so jih izkušene mentorice Tina Felicijan, Simona Valoh, Živa Dokl, Ira Preininger in Ida Žličar.
Mladi so se osredotočili na štiri ključna področja: odnose in sodelovanje, učne vsebine in šolo za življenje, metode in načine učenja ter vrednote in odgovornost.
Plenarni del parlamenta je vodila novinarka in publicistka Tina Felicijan, ki veliko dela z mladimi. Vsaka delovna skupina je izbrala dva predstavnika, ki sta v plenarnem delu predstavila ključna razmišljanja in sprejete sklepe. Izbranih 8 mladih parlamentarcev bo tudi zastopalo Šaleško dolino tudi na regijskem Otroškem parlamentu, ki bo potekal 14. marca v Vili Rožle:
- Nala Pritržnik (OŠ Antona Aškerca Velenje)
- Mija Sušec (OŠ Antona Aškerca Velenje)
- Nika Zovko (OŠ Livada Velenje)
- Gaja Kotnik (OŠ Livada Velenje)
- Doroteja Gams (OŠ Gustava Šiliha Velenje)
- Jaroš Volk (OŠ Gustava Šiliha Velenje)
- Ema Bačić (OŠ Gustava Šiliha Velenje)
- Valentina Šifer (OŠ Gorica Velenje)
Mladi so opozorili na odnose med učenci, učitelji, starši in sovrstniki ter izrazili zaskrbljenost zaradi konfliktov in medvrstniškega nasilja. Poudarili so, da bi morala šola bolje pripravljati učence na resnično življenje – želijo si več praktičnih vsebin, kot so kuhanje, spoznavanje poklicnih možnosti in podjetništva ter varna uporaba umetne inteligence.
Mladi si želijo manj obsežne učne programe, ki bi omogočili, da v devetih letih osnovne šole vsi pridobijo trdna in uporabna temeljna znanja za življenje. Prav tako menijo, da bi moral biti pouk bolj prilagojen različnim učnim ravnem. Poudarjajo tudi pomen več gibanja ter učenja skozi praktične projekte.
Razpravo so spremljali tudi učitelji, ravnatelji osnovnih in srednjih šol ter predstavniki občin.
Otroški parlamenti so odličen primer, kako lahko mladi aktivno sodelujejo pri oblikovanju prihodnosti – in tokrat so s svojimi pobudami dokazali, da so nanjo dobro pripravljeni.
Foto: MZPM
Foto: MZPM
Foto: MZPM
Foto: MZPM
Vir: MZPM Velenje